Lung Andrea oldala

Lélekgondolat

Lélekgondolat

A hazámat a szívemben hordom

2015. szeptember 18. - Andrea Lung


kozmocipo01_1.jpgAz utóbbi időben sokan kérdezték tőlem, hogy hol van az én hazám. Talán azért, mert messze élek szülőföldemtől? Talán mert messze élek fiatalkori otthonomtól? Talán mert messze élek szétszórt családomtól? Talán mert páran úgy gondolják, hogy nem vagyok „hazafi“?

Sokat gondolkodtam ezen, sőt másokat is kérdeztem, hogy mi és hol van a hazájuk. Mindenki mást mondott, ami számomra megmutatta, hogy nincs egységes definíció manapság erre. De hol van az én hazám? Egyetlen egy pillanat alatt tudtam: a hazám ott van, ahova a szívem húz. Ez a haza nem egy országhatárokkal körbevett terület, nem egy darab föld, hanem az egész bolygó! Egy egész világ!

A szívem számomra kedves emberekhez húz: a szüleimhez, rokonokhoz, barátokhoz, volt élettársakhoz, iskola- és évfolyamtársakhoz, tanárokhoz, munkatársakhoz a világ minden táján, az Andokoktól Hokkaidóig. Persze szívesen emlékszem vissza a tóparti jegenyefákra (horgászás közben), a mező végi patakra (ahol gátat építettünk), a korcsmára (ahol fröccsöztünk a hétvégén) és még sorolhatnám tovább. De azért kedves nekem mindez, mert veled voltam. Számomra te vagy a hazám, akárhol is vagy, belül a szívemben mindig van helyed. És a legjobb: mindig számíthatsz rám, és tudom, hogy én is számíthatok rád.
(D, 40)
(Fotó: Lélekgondolat)


Kérlek, tartsd be a Jogi és adatvédelmi szabályzatunkat!

Fontos! A Lelekgondolat.blog.hu független bármely politikai vagy vallási nézettől, és tevékenységével sem kíván semmilyen konkrét politikai vagy vallási szervezetet támogatni. A blogbejegyzésekhez hozzáfűzött kommentek nem a Lelekgondolat.blog.hu nézeteit tükrözik. Bloggereink a posztokat segítő szándékkal írják, de a hozzászólásokat nem tudják befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Ezért kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek! A szélsőséges megnyilvánulásokat moderáljuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekgondolat.blog.hu/api/trackback/id/tr97790216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása