Lung Andrea oldala

Lélekgondolat

Lélekgondolat

Egy nem várt meglepetés

A szexuális úton terjedő betegségekről

2015. november 20. - Andrea Lung

-font-b-kiss-b-font-love-font-b-couple-b-font-close-up-bw-mood.jpgA szexuális úton terjedő betegségek a mai napig tabutémának számítanak. Szinte alig esik szó róluk a családi szexuális felvilágosítás során, már ahol van olyan. A mai napig nagyon kevesen fordulnak ilyen problémával orvoshoz, miközben megfertőzhetnek másokat, de állandó partnerüket is. Az emberek többsége szégyelli a betegségét, nem szívesen beszél erről, nehezen kér segítséget. Pedig a szexuális úton terjedő betegségek (STDs) nagyon komoly következményekkel járhatnak, ha kezeletlenek maradnak. Beszélni, tudni, informálódni kell róluk!

Jelenleg a nemi betegségek közé 25-30 különböző betegség tartozik. A legismertebbek a szifilisz, a gonorrhoea - más néven kankó vagy tripper, a HIV-fertőzés, mely az AIDS előszobája lehet, a HPV vagy herpeszvírus, melynek következtében méhnyakrák alakulhat ki, vagy a chlamydia, mely meddőséget is okozhat. (Részletesen ezekről itt olvashatsz.) Ezek a betegségek gombák, vírusok és baktériumok formájában támadnak. Szoros érintkezés, szexuális érintkezés útján terjednek, és csak kivételes esetekben lehet fürdőzés, közös törölköző használata során elkapni őket. Ma Magyarországon egyes statisztikák szerint a legtöbb bejelentett esetben a gonorrhea okoz megbetegedést, a nemzetközi azt mondják, hazánk elsősorban a HPV és a szifilisz kapcsán jár az élmezőnyben. Sajnos a legtöbb eset kezeletlen és bejelentetlen marad, így valós számokról nehéz beszélni. A HIV-vírussal élőknek akár 75 százaléka diagnosztizálatlan lehet Magyarországon, miközben a nyugati országokban ez az arány 25 százalék körül van. (Bővebb információ errő itt.) A szexuális úton terjedő betegségek rohamosan terjednek, fontos beszélni róluk, mert a megelőzés a legjobb védekezés ebben az esetben.

A levelet, ami az egész bejegyzés apropóját adta, írója kérésére és beleegyezésével teszem közzé, tartalmának eredeti és változatlan formájában. Nincs annál hitelesebb kép, mint amit az élet fest nekünk. Mindenkinek ajánlom ezt az őszinte, személyes és segíteni akaró írást!

Szia Andi!
A múltkori cikk nagyon megrázó volt számomra. Örülnék neki. ha feltennéd az oldaladra a levelemet, hogy a szexuális úton terjedő betegségek nagyon komolyak, talán valaki jobban vigyáz magára és másokra is, ha ezt elolvassa…

Egy éve történt, de úgy emlékszem, mintha ma lett volna. Megérkezett végre a levél az orvosi leletekkel. Két héttel azelőtt voltam orvosnál párommal, családtervezés címszó alatt. Tudtam, hogy nem lesznek jók az eredményeim. Volt már egy hasonló vizsgálatom pár évvel ezelőtt, amikor feleségemmel voltam ugyanezen témában orvosnál. Akkor azt mondta az orvos, hogy hagyjam abba a cigizést és minden jó lesz. Nos nem hagytam abba….

A mostani lelet második mondatában vastagon aláhúzva az szerepel: infekció – Ureaplasma urealyticum… A fenébe - gondoltam, mi lehet ez? Mindenesetre biztos majd valamilyen gyógyszeres kezelés két héten keresztül mindent helyre tesz… Azért az okostelefont elővettem, mégis megkeresem mi is ez... Aha, szexuális úton terjedő betegség… felnőtt férfiak és nők 70%-a elkapja legalább egyszer - tehát nem valami különleges… Ok. Lehetséges tünetek… meddőség, vesebántalmak, here-, mellékhere panaszok... Ideges lettem, ezek azért már komolyabb dolgok. Szerencsére egyedül voltam, és ha már a telefon a kezemben van, jó lenne felhívni páromat, hogy mégis mi is helyzet. Tárgyilagosan megbeszéltük - habár röviden. Sose voltam féltékeny, egy pillanatra sem jutott eszembe vádolni, mert tudtam, hogy a kedvesem nem tehet róla. Én fertőztem meg őt…

Az éjszakát egyedül töltöttem. Alig tudtam elaludni, hajnalig gondolkoztam hogy most mit is tegyek. Annyi biztos, hogy felelős vagyok az életemért, és bizony korábbi kapcsolataimat is informálnom kell. Amerikai Sitcom-ok főhőseként éreztem magam, mikor felsoroltam magamban, hogy kit is kell informálnom... Gyorsan rájöttem, nem vagyok egy Barney Stinson. Hiába próbáltam, nem sikerült többet összehoznom mint összesen 3 személyt az elmúlt 15 évben. Legelőször is utolsó barátnőmet hívtam fel, egy 3 gyerekes édesanyát, aki elhagyott egy másik férfi miatt. Nem haragszom rá, sőt remélem boldog kapcsolatban él, annak ellenére hogy nem éppen egy szép szakítás volt. De hát már csak a másik férfi miatt is el kellett mondanom neki... ugye. A másik lánnyal is beszéltem, és lassan, összeállt bennem a kép....

Pár hétre rá találkoztam az ex-feleségemmel is. Ex mert azóta elváltunk. Egy vacsora erejéig láttam. Nem tudom, hogy van-e férfi most az életében, mert miután elváltunk ilyen dolgokról nem beszélünk. Már korábban is tudtam, hogy volt egy (pár) szeretője. Akkor is, amíg házasok voltunk. Nem rovom fel neki, mert hát minden bizonnyal én is hozzájárultam a helyzethez. Igaz, kétszer is elkaptam őt egyéjszakás kalandokkal... Aztán később megtudtam, hogy voltak mások is… Akkoriban amúgy is komoly problémáink voltak, valahogy megoldottuk, vagy legalábbis annak látszott minden. Pár hónap múlva szinte nem is gondoltam már ezekre a dolgokra. De az egyik ilyen alkalommal - - -emlékszem, felróttam neki, hogy ha ilyet csinál, akkor legalább védekezzen, gondoljon saját egészségére, no meg ez enyémre is! Nem is gondoltam akkor, hogy ez az intelem már késő.

Pár éve már mindenféle vesebajaim voltak. Sőt egy mellék-heregyulladásom is volt. Az orvos kérdezte, hogy hogyan is állok a hűséggel. Mondtam, minden rendben van. Sosem voltam féltékeny, akkoriban meg voltam győződve, hogy feleségem is hűséges. Nem tudom mit gondolt az orvos, de sajnos egy hibát elkövetett… csak én kaptam orvosságot. Így aztán egymást fertőztük a gyógyszeres kúra után is… meg sajnos másokat is.

Hogy miért írtam ezt le? Mert én levontam a következtetéseimet, és talán egy kicsit ti is. Nekem szerencsém volt, hogy egy ilyen viszonylag veszélytelen betegséget kaptam el. De ugyanúgy lehetett volna kankó vagy akár HIV is.

Összefoglalva:

- Szexuális úton terjedő betegségek elsősorban szexuális úton terjednek (...és nem a WC-ülökén keresztül)!
- Teljesen mindegy hány szexuális partnered volt és van, Te is elkaphatod!
- Mindegy hogy hűséges vagy, vagy nem. Te is elkaphatod, hiszen nem csak rajtad múlik!
- Ha egy szerelmi háromszögben vagy, vagy egy ilyet akarsz létesíteni, gondolj a saját és a többiek egészségére is. Legalább védekezz!


Kérlek, tartsd be a Jogi és adatvédelmi szabályzatunkat!

andrealung139165ff.jpgKözzétette: Lung Andrea 
Szerző: Anonym 
További írások a szerzőtől: Lélekgondolat
Facebookon is követheted Andrea hivatalos oldalát


Fontos! A Lelekgondolat.blog.hu független bármely politikai vagy vallási nézettől, és tevékenységével sem kíván semmilyen konkrét politikai vagy vallási szervezetet támogatni. A blogbejegyzésekhez hozzáfűzött kommentek nem a Lelekgondolat.blog.hu nézeteit tükrözik. Bloggereink a posztokat segítő szándékkal írják, de a hozzászólásokat nem tudják befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Ezért kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek! A szélsőséges megnyilvánulásokat moderáljuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekgondolat.blog.hu/api/trackback/id/tr568074816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása